ایران رابر فلورینگ

سلام وقت بخیر ؛
در این صفحه می خواهیم با شما راجع به نحوه نصب کفپوش لاستیکی صحبت کنیم. همانطور که در صفحه محصولات کفپوش لاستیکی صحبت شد کلیه محصولات تایلی (صرف نظر از اینکه شانه تخم مرغی باشند یا پازلی) در ابعاد یک متر یا نیم متر مربع و یا رولی تولید می شوند. بنابراین پس از دریافت محصول نیاز خواهید داشت تا برای مساحت مورد نظر کفپوش‌ها را برش دهید و در کنار یکدیگر نصب کنید.
البته همه کفپوش های لاستیکی نیاز به برش کاری ندارند و فقط کفپوش هایی که در حاشیه دیوار و یا اطراف ستون نصب می شود نیازمند برش هستند.
نصب کفپوش لاستیکی کار بسیار ساده‌ای است و تنها حوصله و توانایی جسمی می خواهد. البته برای بهتر انجام شدن کار چند نکته وجود دارد که می خواهیم در این صفحه به آنها بپردازیم با ما همراه باشید.
نصب کفپوش لاستیکی

هزینه نصب کفپوش لاستیکی

قیمت کفپوش لاستیکی با شرط تحویل درب کارخانه بوده و احتراماً هزینه نصب و یا ارسال محصولات بر عهده تحویل گیرنده است. برای اطلاعات بیشتر راجع به نحوه ثبت سفارش و یا تحویل محصولات میتوانید به صفحه شرایط سفارش مراجعه کنید.
اما بنا بر دلایل متفاوت بسیاری از کاربران سفارش خود را به همراه نصب ، ثبت می کنند. به طور کل نصب کفپوش به دو صورت همراه با چسب و بدون چسب انجام میشود. که قیمت هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه شرایط و علت استفاده کردن و یا استفاده نکردن از چسب توضیح داده میشود. در زیر قیمت خدمات نصب کفپوش توسط شرکت را مشاهده می‌کنید.
لازم به ذکر است که شما می توانید حتی در صورت تهیه کفپوش از سایر تولید کنندگان نیز از خدمات نصب کفپوش ما استفاده کنید.
جدول قیمت

نحوه نصب کفپوش لاستیکی

خوب ، پس از توضیح هزینه نصب کفپوش نوبت به نصب کفپوش لاستیکی توسط شما می رسد. با اینکه گفته شد خدمات نصب توسط ما انجام می‌شود اما به شما اطمینان می دهیم که کار چندان پیچیده ای نیست فقط نیازمند صبر و حوصله است. گرچه پیشنهاد میکنیم روز قبل از نصب به کارگران تان بگویید که استراحت کافی داشته باشند. زیرا به علت وزن بالای کفپوش‌ها انرژی بسیار زیادی طلب می کند. صرف نظر از حوصله کاری بسیاری از مشتریان پس از اقدام در میانه کار بعلت صرف انرژی زیاد از ادامه کار منصرف می شوند.
این توضیح به این علت بود که مطمئن باشید ما صفر تا صد کار را به شما توضیح خواهیم داد اما در ابتدا بگویم که توانایی جسمی بسیار بالایی نیاز دارد. اگر از نظر نفرات و نیروی کاری مشکلی ندارید تبریک میگوییم چون شما می توانید.

چه تعداد کفپوش جهت نصب نیاز دارید؟

بسیاری قبل از ثبت سفارش سوال می کنند که برای محل مورد نظر خود چه تعداد کفپوش را سفارش دهند. تعداد کفپوش بستگی به مساحت محل مورد نظر شما دارد. زیرا معیار سنجش و شمارش کفپوش لاستیکی متر مربع است. و واحد اندازه گیری مساحت نیز متر مربع است. بنابراین می‌توان گفت که مساحت به دست آمده دقیقاً معادل تعداد کفپوش مورد نیاز شما است. به عنوان مثال یک مساحت ۱۰۰ متر مربعی ۱۰۰ عدد کفپوش لاستیکی یک متر مربعی نیاز دارد. و حتی اگر شما قصد خرید کفپوش لاستیکی نیم متری را نیز داشته باشید همین اطلاعات ۱۰۰ متر مربع کفایت میکند و تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. در مورد کفپوش رولی نیز کار به همین سادگی است. چون به میزان مساحت اعلام شده از طرف شما ، کفپوش لاستیکی رولی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
نصب کفپوش لاستیکی

شرایط محل نصب کفپوش لاستیکی

اولین عاملی که باید مورد توجه قرار گیرد شرایط محل نصب کفپوش لاستیکی است. نصب کفپوش باید بر روی سطحی صاف و بدون پستی و بلندی ها انجام شود. اگر سالن شما چنین شرایطی ندارد قبل از نصب اقدام به هموار کردن سطح آن کنید. هموار کردن سطح کار بستگی به جنس کف سالن شما دارد به طوری که پیشنهاد میشود از همان مصالح برای هموار کردن استفاده کنید. از مصالح متداول می توان به بتن ، آسفالت ، موزائیک و سایر کف سازها اشاره کرد. توضیح بیشتر راجع به آنها آموزش نصب را پراکننده خواهد کرد. بنابراین تا همینجا توصیه و اکتفا می شود که هموار کردن سطح سالن به نحو احسن و ماندگار انجام شود. در غیر این صورت نتنها کارایی کفپوش دچار مشکل می‌شود بلکه عمر کفپوش نیز کاهش پیدا خواهد کرد.در وهله بعد توجه داشته باشید که کف محل موردنظر کاملا محکم و ایستا باشند. به عنوان مثال از نصب کفپوش بر روی پالت و یا مشابه آن اجتناب کنید. زیرا هنگام ورزش فشار به صورت یکنواخت بر روی کفپوش وارد نمی شود به همین خاطر احتمال شکستن کفپوش بعید نیست.
توصیه دیگر اینکه به هیچ عنوان کفپوش را بر روی خاک ، سنگریزه و یا شن نصب نکنید. زیرا این مصالح نیز استحکام کافی برای مهار کفپوش را ندارد و کارایی کفپوش کاهش پیدا می کند و هم به مرور زمان کفپوش دچار آسیب شود.

اقدامات قبل از نصب کفپوش لاستیکی

یکی از مواردی که اغلب جدی گرفته نمی شود نظافت قبل از نصب کفش لاستیکی است. محلی که قصد نصب کفپوش لاستیکی را دارید باید عاری از هر نوع گرد و غبار و یا مواد روغنی و مشابه آن باشد. مخصوصا اگر بخواهید از چسب برای چسباندن کفپوش بر روی سطح کار استفاده کنید. در صورتی که قصد استفاده از چسب را ندارید نیز پیشنهاد می‌شود یک بار محل مورد نظر را پاکسازی کنید تا از وجود سنگ ریزه و یا اشیایی برآمده روی سطح کار مطمئن شوید. اما اگر قصد چسباندن کفپوش بر روی سطح زمین را دارید پیشنهاد می شود علاوه بر نظافت و جارو کشی حتماً شستشو نیز انجام شود. موارد گفته شده قبل از نصب کفپوش بر روی زمین انجام گیرد تا مجبور نباشید حین نصب ، کفپوش ها را جابجا نمایید.

آماده هستید که نصب کفپوش را شروع کنید؟

ابتدا کفپوش ها را یکی پس از دیگری از گوشه سالن و یا محل نصب کفپوش لاستیکی بچینید. اینکه کدام ضلع و یا زاویه را برای شروع انتخاب کنید بستگی به شکل محیط و مدیریت شما دارد. اما در صورت کلی می توان گفت که از محوطه گسترده تر به سمت راهرو ها و یا مناطق باریک  حرکت کنید. رعایت این نکته باعث می‌شود تا شما در پایان کار پرتی کمتری داشته باشید. یا اینکه اگر تعدادی تایل کفپوش کم آمد با تیکه های برش خورده سطوح باریکتر را بپوشانید به صورتی که کمتر در دید عموم باشد. توجه داشته باشید که اگر قصد چیدمان آجری دارید و یا اینکه با وجود کفپوش هایی با ۲ رنگ متمایز قصد چیدمان شطرنجی دارید از همان ابتدا آنها را لحاظ کنید.

نصب کفپوش لاستیکی

برشکاری کفپوش لاستیکی

مسلما در هنگام چیدن کفپوش ها و رسیدن به حاشیه دیوار و یا اطراف ستون و پله امکان نصب یک کفپوش کامل وجود نخواهد داشت. پس باید کفپوش را نسبت به محل مورد نظر برش داد. ابتدا محل مورد نظر را با متر اندازه گیری کنید و سپس اندازه مورد نظر را همراه با ماژیک بر روی کفپوش رسم کنید. شما می‌توانید یک خط کش فلزی( که می تواند یک تسمه آهنی نیز باشد ) را بر روی خط رسم شده قرار دهید و کاتر را چند مرتبه بر روی خط بکشید. ابتدا این کار را با حساسیت انجام دهید اما به مرور زمان عادت می کنید و دست شما سریع تر و با خطای کمتری عمل خواهد کرد.
احتمال دارد که بخواهید گوشه‌هایی را برش دهید که به صورت خط صاف نیستند و حالتی گرد و دایره ای دارند. در این صورت شما خط کش فلزی همانند شکل مورد نظر نخواهید داشت اما جای نگرانی نیست و این اشکال نیز قابل برش است. به این صورت که پس از رسم آن شکل بر روی کفپوش به آرامی با کاتر اقدام به برش نمایید. با دو سه بار حرکت کاتر شیار ایجاد می‌شود که این شیار خود راهنمای حرکت کاتر است. در این صورت کاتر مسیر حرکت خود را پیدا کرده و از آن خارج نخواهد شد.

چه موقع از چسب استفاده کنیم؟

بسیاری سوال می کنند که چه موقع بایستی از چسب استفاده کنیم؟ جواب این سوال در محل نصب کفپوش لاستیکی و ضخامت کفپوش است.
به طور کل اگر احتمال نمی دهید که کفپوش ها بر اثر فعالیتهای ورزشی جابه جا شوند پس نیازی به چسب کاری نیست. چون دلیل اصلی نصب با چسب جابجا نشدن ناخواسته کفپوش ها است.
به همین خاطر اگر از کفپوش رولی نازک و یا تایل های نیم متری ۲۰ میل استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم آنها را با چسب بر روی زمین بچسبانید. زیرا این کفپوش ها دارای وزن بالایی نیستند بنابراین بهتر است که در جای خود محکم شود.
دومین عاملی که نیاز است تا از چسب استفاده شود نصب کفپوش لاستیکی در محوطه های باز و بدون نگهبان است. در این صورت برای حفاظت از کفپوش های خود می توانید آنها را در جای خود محکم کنید.

نصب کفپوش لاستیکی

چسب مناسب برای کفپوش لاستیکی

بسیاری سوال کردند که از چه چسبی برای چسباندن کفپوش لاستیکی استفاده کنیم؟ برای چسباندن کفپوش لاستیکی می توان چسب های متنوع در بازار یافت. که هرکدام مزیت های خاص خود را دارد. اما اگر بخواهیم یک پیشنهاد به شما بدهیم که خودمان نیز تجربه استفاده از آن را داریم ، چسب ۸۸۸۸ شرکت پارس است. این چسب در گالن های ۱۲ و ۲۰ کیلویی در بازار وجود دارد. چسب پارس ۸×۴ غلظت و رنگی همانند عسل دارد و تقریباً هر یک کیلوگرم چسب پارس برای نصب ۸ متر مربع کفایت می کند. البته در نظر داشته باشید که این میزان استفاده از چسب به صورت ضربدری بر روی سطح زیرین کفپوش ریخته شده و سپس کفپوش در جای خود قرار می گیرد. در پایان می توانید در چهار گوشه کفپوش و نقطه مرکز کفپوش ، وزنه هایی حدودا ۲ کیلویی (برای درگیر شدن چسب بین کفپوش و کف محل مورد نظر قرار دهید) بر روی کفپوش قرار دهید.
تبریک میگوییم کار نصب کفپوش لاستیکی تمام است.